IP-only håller inte sina avtal

Många kunder som beställt bredbandsfiber från Ip Only har hotats med en avgift när de velat avbryta sin beställning. Detta trots att företaget varken levererat byggbeslut eller färdigt fiber inom den tid som utlovats i avtalet.

Jessica och Calle Grundkvist utanför Tierp har efter sin fiberbeställning väntat i över 20 månader på besked ifall Ip Only överhuvudtaget kommer kunna bygga ut bredbandet i deras område. Och Carola Lindgren utanför Östhammar säger att hennes avtalstid till och med gått ut, trots att hon lovades färdigt fiber inom 24 månader.

Ändå hotades både paret Grundkvist och Carola Lindgren med avgift när de vill dra tillbaks sin beställning på grund av företagets dröjsmål.

–De vill ha 4 900 kronor för att vi ska få gå ur ett avtal som inte längre finns. Här har inte skett någon grävning, ingen projektering. Vad ska detta vara avgift för, undrar Carola Lindgren.

Många missnöjda kunder
Jessica, Calle och Carola är bara några av alla de arga Ip only-kunder som hört av sig till SVT:s konsumentredaktion Plus och ifrågasatt om Ip Only verkligen har rätt att ta ut en avbeställningsavgift från sina kunder, trots att företaget själva inte lyckats leverera sin tjänst enligt avtal. SR/Konsument

Mera IP-only
Tidningen Land – Flera ARN-anmälningar mot IP Only – det här händer nu
SR Västernorrland – Johan Hamberg har väntat två år på att få fiber: ”Bedrövligt”
SR Örebro – Valdemar väntar fortfarande på bredbandet

SENASTE NYTT FRÅN RÅNEÅ ÄLVDAL (Luleå-området)
2018-07-27 Status i Luleå kommun
Vi är glada att kunna meddela att vi fått beslut från Länsstyrelsen gällande förändring av vår bidragsansökan som nu är godkänd. Det innebär att vi befinner oss i projekteringsfasen och… Nyhetsarkivet IP-only

Lämna en kommentar